2013. május 16., csütörtök

Hírlevélküldő rendszerek problémái

Ha online vállalkozásba kezdesz, akkor az egyik alapvető dolog, amire szükséged lesz, az a hírlevélküldő rendszer.

Akkor sem kell megijedned, ha épp nincs rá pénzed, vagy csak egyszerűen nem akarsz rá költeni az elején, hiszen vannak ingyenes lehetőségek is a fizetős autoresponderek mellett.


Ilyenek pl.

Mailchimp - ha tudsz angolul, akkor ez tökéletes megoldás, hiszen 2000 feliratkozóig ill. havi 12.000 kiküldött levélig nem kell egy fillért sem fizetned. Az elküldött levelekbe természetesen nem szoktak beleszámítani a saját magadnak kiküldött teszt-emailek.

ListaMester - az első 100 tagig, illetve havi 1000 levélig ez is ingyenes. Ez jóval kisebb keret, mint a Mailchimp esetén, de én mégis ezt választottam, mert a Mailchimpben voltak dolgok, amiket nem tudtam megcsinálni és pár nap után úgy voltam vele, hogy talán mégsem áldoznék most rá heteket, hogy rájöjjek a megoldásra...A ListaMester pedig teljes mértékben logikus felépítésű, így aztán meg is voltam vele elégedve. A továbbiakban is erről lesz szó.

A ListaMesterben is van statisztika, de én eddig nem szívesen nézegettem, mert azt hiszem, a levélmegnyitási arány egy kicsit mindenkinek mumus. Egészen addig volt ez így, amikor egy megdönthetetlen bizonyítékot nem szereztem arról, hogy a megnyitásoknak kb. a felét ez a statisztika nem mutatja!

Kiküldtem ugyanis egy levelet, amiben leírtam, hogy tudnak beregisztrálni a tanfolyamomra jelentkezők a belső, zárt oldalra. Mivel ennek a zárt oldalnak a linkje nem nyilvános, máshonnan nem tudhatta meg senki, mégis kb. kétszer annyian regisztráltak rögtön az első órákban, mint ahány megnyitást mutatott a statisztika!

Ezután megvizsgáltam a dolgot és megállapítottam, hogy a meg nem nyitott címek Gmailesek voltak (meg egy Mailboxos, de az is a Gmailhez tartozik ugye). Márpedig a jelentkezőim többsége is Gmailes. Ennek eddig kifejezetten örültem, mert a visszapattant levelek például kivétel nélkül Freemailesek voltak, és már kiver a hideg veríték, ha azt látom, hogy valaki Freemailt használ (egyébként is, de most itt nem ez a téma). Erre kiderül, hogy mégsem olyan nagy öröm ez, hiszen így a többség tevékenysége nem is lesz követhető...

A második kisebb sokkhatás akkor ért, amikor találtam egy jó kis honlapot, és feliratkoztam az ott található hírlevélre. Szokásom, hogy a Gmailben nemcsak a bejövő, hanem a Spam mappát is rendszeresen nézem. (Egy időben elrejtettem a Spam mappát, mert zavart, hogy mindig mutatja, hogy van benne valami, ám egyszer rájöttem, hogy egy csomó fontos levél odakerül, azóta szem előtt tartom azt is.) Szóval nézem a Spam mappát, és látom ám, hogy a Viagrák és a Hogyan fogyott le Britney/Jessica Alba témájú levelek között ott figyel az a mail is, ami a fent említett honlapról érkezett. Nézem a hírlevélmotort, hogy mit használnak, hát ListaMester...

Mielőtt bárki levonná ebből a következtetést, hogy akkor nem kell ezt használni, máris jöhet a feketeleves: hozzáértőkkel történő rövid egyeztetés után kiderült, hogy a fizetős megoldások sem jobbak sajnos. Vagyis tudomásul kell(ene) venni, hogy a hírlevelek egy része bizony a kukában végzi és kész.

Ez még úgy-ahogy elfogadható egy sima hírlevél esetében, de amikor arról van szó, hogy a jelentkezőknek kell információkat küldeni, ami őket is érdekli, akkor bezony ökölbe szorul a talp.

Az az érzésem, hogy túl szigorúan veszik már az egész spamvédelmet. Persze bosszantóak a kéretlen levelek, engem is nagyon idegesítenek, de ami engem illet, inkább törlöm magam a már nemkívánatos levelekről, mint hogy lemaradjak arról, ami tényleg érdekel. Leiratkozó linket ugye kötelező tenni minden levél aljába, és bár sokan trükköznek így-úgy a leiratkozás megnehezítésével és hasonlókkal, akkor is megoldható, hogy amit nem akarok megkapni, azt ne kapjam meg. Ha nem engedi egykönnyen a leiratkozást, akkor rakok rá szűrőt, és szevasz.

Bezzeg a VALÓDI spamekkel nem lehet semmit kezdeni, mert hiába rakok rá szűrést, ha mindig más címekről jönnek.

Megoldásra vár tehát ez a probléma, addig is imádkozom, hogy célba érjenek a leveleim, figyelem a Spam mappát, mindenki mást is erre biztatok, és százszor is felemlegetem a Viagrás, Britney-s és Jessica Albás levelek írójának édes jó anyukáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Van véleményed? Ne tartsd magadban, oszd meg velem, velünk! KÖSZI :)