2013. július 26., péntek

Hírek, levelek, könnyes búcsúk...

Leiratkozók...

Bevallom őszintén, hogy ezt sosem értettem. Mármint a leiratkozókat.
Írta valaki régebben, hogy "csak kezdj el reklámozni bármit a hírlevélben, máris tömegével fognak leiratkozni az emberek".
Jelentem: ez így van. Tegnap küldtem ki az új Kreatív Álláskereséses észosztás reklámját, és máris kettő egész ember leiratkozott.
Gyanítom, lesznek még egy páran.

Őszintén megmondom: nem értem.

Kapják hetek, hónapok óta az érdekes és hasznos leveleket. Feltételezem legalábbis, hogy érdekes és hasznos a számukra, mert ha nem lenne az, akkor leiratkoztak volna róla. De nem tették, így tehát vagy hasznos volt nekik, vagy érdekes - vagy legalábbis elviselték, megtűrték.

Kapnak egy reklámot, és a jövőbeli érdekes és hasznos levelekről lemondva azonnal törlik magukat.

Kép: winnond / freedigitalphotos.net
Én is fel vagyok iratkozva hírlevelekre. Van, amire évek óta, van, amire kevesebb ideje. Ha nem akarok vásárolni, akkor azt a levelet vagy kitörlöm, vagy simán learchiválom, végül is megfér a Gmailben, nem kér enni. De ha egyszer szeretek, olvasok egy hírlevelet, akkor leszek olyan hülye, hogy egy nyomorult reklám miatt leiratkozok az összes hírlevélről, ami a jövőben még érkezne?

Hát nem.

De valaki igen.

Egyetlenegy alkalomra emlékszem, amikor nem azért iratkoztam le egy hírlevélről, mert kéretlenül* kaptam. Hanem azért, mert jött néhány hasznos levél, de utána aztán csak reklám, reklám, tukmálás heteken keresztül, és akkor már az addigiak alapján tudtam, hogy azt a terméket sohasem akarom és fogom megvenni. Na, azt mondjuk meguntam és leiratkoztam.

*Na meg hát vannak az olyan hírlevelek, amelyekre hiába iratkoztam eská én magam fel, akkor is kéretlenül kapom őket. Példa: Shopline. Azért regisztráltam be, mert szerettem volna véleményt írni a Bookline-on egy könyvről. Erre azóta is küldözgetik a senkit sem érdeklő hírleveleiket, amelyekről - hiába írja elő a törvény - nem lehet leiratkozni. Állítsd be, hogy miről akarsz értesítést kapni! Vagyis lépj be a régesrég elfelejtett felhasználóneveddel és jelszavaddal, állítgasd be 1000 lehetőség közül, hogy melyiket kéred, és amikor anyázva és idegbetegen végeztél mindezzel, mentsd el, majd pedig konstatáld, hogy nem történt semmi, a hírlevelek ugyanúgy jönnek. Ezután ismételt anyázás után szűrő kerül a leveleikre és béke van újra.

De ez nem az a kategória, amiről fent beszéltem. Hogy érdekel egy téma, feliratkozok rá, aztán egy nyomorult reklám miatt leiratkozok.

Az ilyen ember biztos csak alapítványok hírleveleit kapja, bár pénzt még azok is szoktak kérni.

Kár bosszankodni ezen egyébként. Én minden egyes leiratkozóval úgy vagyok, hogy menjen csak: úgysem lett volna belőle vásárló, úgysem érdekli az, amivel foglalkozok, akkor meg minek untassuk egymást.

A leiratkozás gondolatával meg kell barátkozni, nincs mese.

  Free Hit Counter

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Tetszik. Valahol azt tanultam, hogy azokat, akik leiratkoznak figyelmen kívül kll hagyni. Ők azok, akik a "nem vásárló" kategóriába tartoznak.
    Legyünk őszinték, hogy figyeljük, hogy mi történik a szoftverünkben nap mint nap?
    Azt én is elviselem, ha szó nélkül teszi, de amikor még kommentálja is, hogy felháborító, meg, hogy mit is képzelek, szemét vagyok, meg különben is én tehetek arról,hogy ő beteg.
    Ilyenkor legszívesebben kiosztanám, de soha nem teszem.
    Csak ez visszavet a munkától és további küzdéstől, egy pár órára.

    Marik Laci

    VálaszTörlés

Van véleményed? Ne tartsd magadban, oszd meg velem, velünk! KÖSZI :)