2013. július 5., péntek

Miért nem használtam elsőre Mailchimpet?

Amikor belekezdtem az online bizniszbe, rögtön tudtam, hogy szükségem lesz egy hírlevélküldő rendszerre. Van ezekből mindenféle, tárhelyes, nem tárhelyes, fizetős, féligfizetős és ingyenes, csak győzzön választani az ember.

Azt hamar megtudtam, hogy olyat nem érdemes választani, amiért csak egyszer kell fizetni egy nagyobb összeget, és utána örökké a tiéd, amíg a halál el nem választ. Ez tök megvigasztalt, hiszen amúgy sem telt volna rá...De ezen túl azért nem jó ez a megoldás, mert saját tárhelyre kell telepíteni, amivel csak a macera van, és neked kell gondoskodnod arról, hogy ne legyenek a leveleid spamnek tekintve, ami magánszemélyként képtelenség. (Ha valakinek gyanúsan ismerősek lennének ezek a szavak, Vidi Ritát idéztem :) )

Na tehát, marad az a hírlevélküldő, ami a szolgáltató tárhelyét boldogítja, és nem a tiédet. Na, de nem mindegy, mennyibe kerül. Ugye, optimálisan ne kerüljön semennyibe...

Jó hír, hogy erre egy bizonyos mértékig megvan a lehetőség.

Vannak olyan hírlevélküldők, amelyeket egy limitig teljesen ingyen használhatsz. Amíg nem éred el a maximumot a feliratkozók és a kiküldött levelek tekintetében, addig ingyenesen garázdálkodhatsz.

Számomra két ilyen hírlevélküldő jöhetett számításba: a Listamester és a Mailchimp. Utóbbival próbálkoztam előbb, de akadtak vele ilyen-olyan problémáim, ezért áttértem a Listamesterre. Igen ám, de ott meg csak 100 főig ingyenes a küldés, és amikor ezt elértem, kénytelen voltam bővebben is foglalkozni a majommal. (Mailchimp - chimp=csimpánz)

Már nem is lepődök meg azon, hogy kiderült, egy piti dolog okozta a problémát. Leírom, mi volt. Vannak a Mailchimpben fasza sablonok, el is kezdtem az egyik segítségével a hírlevél elkészítését. Csakhogy amikor kiküldtem magamnak a próbalevelet, totál elhűltem, ugyanis bár megszerkesztettem a levél footerét (lábléc) ez a majom berakott még pluszban még egy láblécet, ami ráadásul pont olyan volt, amilyet én nem akartam, és még változtatni sem engedte. Tök hülyén nézett ki, így nem lehetett kiküldeni a levelet. Ha a Mailchimp nem angol nyelvű lett volna, talán több türelmem lett volna hozzá, de az idő is szorított, meg már elegem is volt, így inkább irány a Listamester.

A Listamester egy hihetetlenül egyszerűen kezelhető, logikus rendszerű hírlevélküldő, de az embernek egyszerűen nincs kedve fizetni, amíg ingyenes lehetőség is van - márpedig a Mailchimp 2000 főig ingyenes.

Én nem akarok addig fizetni, amíg nincsenek bevételek, szóval bevettem egy fél üveg nyugtatót (najó, ez csak vicc) és nekiestem a majom barátunknak, mi is volt itt a problem?

Ahogy említettem, egy pitiség. Kitöröltem a sablonból valamit, ami feleslegesnek tűnt, de ezen múlt, hogy beszúrta oda nekem azt a felesleges láblécet.

A lényeg, hogy a levélben szerepel a Mailchimp logo. Nem zavaró ez, ráadásul megválaszthatod, hogy nézzen ki. De ha kitörlöd a levélből, akkor berakja a láblécet.
Találsz egy ilyen kódot a levélsablonban: *|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*
Na, EZT nem szabad kitörölni :)

És akkor nem rak be láblécet.
És lesz egy gyönyörű szép hírleveled :)

Listamester: www.listamester.hu
Mailchimp: www.mailchimp.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Van véleményed? Ne tartsd magadban, oszd meg velem, velünk! KÖSZI :)