2013. április 27., szombat

Az online játékok haszna

Épp egy kóddal bíbelődtem az imént, amikor eszembe jutottak a kezdetek, amikor életemben először kellett kódokkal foglalkoznom. Neeem, semmi köze nem volt semmiféle üzlethez, sőt, még csak honlapkészítéshez sem. Hanem akkor? 

Akik ismernek, azok tudják, hogy évek óta játszom a Farmerama nevű online játékkal, igazi fanatikus vagyok. Mint minden hasonló játéknak, ennek is van fóruma, ahol egy időben elég nagy aktivitást mutattam. Bármennyire is hihetetlen, azon a fórumon többet lehet tanulni az informatikáról, kódokról, bannerekről, képszerkesztésről, tárhelyekről, géptakarításról stb., mint egy számtech blogon. A moderátorok szerintem simán kenterbe vernék a fél magyar online marketinges társadalom tudását :D Kis tizenéves srácok olyasmiket művelnek a Photoshoppal, hogy csak lesek, stb.

Praktikák következnek :)

Takarítás:

Itt tanultam meg, hogy a gépet időnként takarítani érdemes, azóta rendszeresen használom a CCleanert. Pillanatok alatt letölthető, telepíthető, lefuttatása pár másodpercet vesz csak el az életünkből. 

Képek: ingyenes tárhely, beillesztés

Ha egy fórum-hozzászólásban képet szeretnék beilleszteni, akkor azt először fel kell tölteni egy ingyenes tárhelyre. (Persze privát képeket ne töltsünk fel ilyen helyre!)
Én ezt szoktam használni: www.kepfeltoltes.hu
Ennek az aprócska tudásnak akkor vettem hasznát, amikor olyan bloggal találkoztam, ahol ez ugyanígy van. 
(A Bloggerben ez nagyon egyszerűen van megoldva: csak feltöltöd a képet a gépedről, és már kész is. A feltöltött képek pedig automatikusan a Picasád egyik "bugyrában" tárolódnak el. Szóval itt nem kell tárhelyre feltöltéssel kínlódni.)
Akkor is alkalmazhatod ezt, ha pl. szeretnél valakinek megmutatni egy képet, de bármilyen okból az illető nem tudja fogadni a képet. Például Skype-on csoportos beszélgetésnél egyikünk nem tudott képet fogadni, felraktuk gyorsan a kepfeltoltes.hu-ra, linkeltük és már nézhette is. 

Képszerkesztés:

Ha nem vagy egy Photoshop mester (én sem vagyok sajnos, de egyszer az leszek, megfogadtam), akkor sem kell lemondanod a képek szerkesztéséről, javítgatásáról.
Vannak szuper honlapok, ahol ingyenesen lehet képeket szerkeszteni. Személyes kedvencem az Ipiccy (sőt, múltkor Gazdagmami is ezt ajánlotta, szóval tényleg jó).  

Megmutatom, mit lehet alkotni vele minimális tudással:

Itt az eredeti kép:


Ezek pedig pár perc alatt elkészíthető szerkesztett változatok:



Ami pedig a fórumot illeti: nézzétek csak, milyen komoly szerkesztőfelület van egy fórumaláírás létrehozásához is :)


Végkövetkeztetés: játszani szabad és még érdemes is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Van véleményed? Ne tartsd magadban, oszd meg velem, velünk! KÖSZI :)