2013. április 25., csütörtök

Én és a Wordpress, az összeférhetetlen páros

Jellemző, hogy ezt a blogot is a Bloggeren írom: számomra sokkal áttekinthetőbb és logikusabb, mint a Wordpress. Persze üzleti célú honlap készítésére nem használhattam egy kizárólag blogformátumú oldalt. Így a domainnév és tárhely megvásárlása után evidens volt, hogy Wordpress motort telepítek, és Wordpress segítségével készítem el a honlapomat.

Már az elején sikerült elakadnom. Először egyáltalán nem is értettem, hogy miért kell tárhelyet vásárolnom, amikor a Wordpress is ingyenes. Türelmes környezetemnek sikerült eltolnia az agyamig, hogy a tárhelyre telepített Wordpress motor, meg az interneten létező ingyenes Wordpress blog két külön dolog. 

Az első sokkhatás akkor ért, amikor sikerült telepítenem a Wordpresst, de mégsem jelent meg megfelelően a honlapom. 
Így próbálkoztam: 
Telepítettem a Wordpresst a honlapomon a www.kreativallaskereses.hu/tanfolyam aloldalra. Igen ám, de én azt akartam, hogy rögtön a főoldalon jelenjen meg az a tartalom, ami most az aloldalon volt látható. Komolyan mondom, közel egy hónapon keresztül téptem a hajam, és agyaltam sikertelenül a probléma megoldásán, ami azzal végződött, hogy elkezdtem kódokat átírni, és mivel marhára értek hozzá, sikeresen elszállt az egész honlap. Csodás. Kezdhettem elölről az egészet, mert persze annyira okos voltam, hogy biztonsági mentés sem készült a honlapról.
De nem is ez volt az igazi probléma, mert nem volt még túl sok minden a honlapon, így nem tartott túl sok ideig a helyreállítás sem, a gond az volt, hogy még mindig gőzöm sem volt róla, hogy kellene megoldani azt a problémát, amivel már hetek óta szenvedek.

A megváltást egy kedves ismerős hozta el, aki 3 egész órát áldozott rám az értékes hétvégéjéből, és így sikerült végre rájönni a titok nyitjára. Egészen banális volt, sikítottam, amikor kiderült, hogy mi volt a baj, és csak azért nem vertem a fejem a falba, mert eufóriaszerű öröm kerített a hatalmába, amiért végre, VÉGRE sikerült megoldani ezt a már-már megoldhatatlannak tetsző problémát...

Ezt megosztom veletek, mert ha csak 1 emberen is segítek, és megmentem őt a hetekig tartó kétségbeesett hajtépéstől, már megérte.
Amikor tehát a tárhelyedhez tartozó Control Panelben garázdálkodsz, és a Wordpress telepítésébe kezdve a Softaculoust használod, egy ilyet fogsz látni:



Na, hát ahol a piros nyilat látod, azt a mezőt üresen kell hagyni, ha azt akarod, hogy a főoldaladon jelenjen meg az általad gondosan elkészített tartalom!
Ha a "wp"-t benne hagyod, vagy átírod valamire, akkor arra az "aloldalra" telepíti fel a Wordpresst, és ott jelenik meg a tartalom, míg a főoldalon valami gyökérkönyvtárszerű zagyvaság látható csak.

Tehát ha mondjuk átírom a wp-t tanfolyamra, akkor a www.kreativallaskereses.hu/tanfolyam oldalon látható a tartalmam.
Ha nem írom át, akkor a www.kreativallaskereses.hu/wp -n.
Ha pedig kitörlöm, akkor rendesen és azonnal megjelenik az oldalam, amikor beírom a www.kreativallaskereses.hu -t!

Egy szó kitörlése vagy benne hagyása - ezen múlott egy havi szenvedésem. Csoda, hogy nem vált a szívem csücskévé a Wordpress-féle honlapkészítés?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Van véleményed? Ne tartsd magadban, oszd meg velem, velünk! KÖSZI :)